KPO Yrityksenä
KPO-konserni on yli 120 vuoden kokemuksen omaava alueellinen ICT-toimija. Konserniin kuuluvat emoyhtiö Kainuun Puhelinosuuskunta, tytäryhtiöt Kaisanet Oy ja Herman IT Oy sekä konserniyhtiönä Kaisanet Oy:n tytäryhtiö Data-Enter Oy.
Konserni toteuttaa asiakkaiden tarvitsemat ICT- kokonaispalvelut Kainuussa ja Pohjois-Savossa sekä IT-palveluja myös koko maan alueella. Palveluliiketoiminnat on järjestetty tytäryhtiöihin ja emoyhtiö KPO tuottaa konsernin talous- ja hallintopalvelut. KPO-konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli noin 26,6 M€ ja konsernin palveluksessa oli 160 henkilöä. Konsernin pääkonttori on Kajaanissa.
KPO on osa Finnet -ryhmää, jonka muodostavat 20 alueellista tieto- ja viestintäteknologia-alan (ICT) yhtiötä eri puolella Suomea.
Hallinto
Toimitusjohtaja Heikki Juntunen
puh. 044 – 734 4300
Hallituksen kokoonpano vuonna 2023:
– Toimitusjohtaja Reino Huusko, hallituksen puheenjohtaja
– Yrittäjä Jari Haapaniemi, hallituksen varapuheenjohtaja
– Yrittäjä Miariikka Tervonen, jäsen
– Pankinjohtaja Hanna Wallenberg, jäsen
– Toimitusjohtaja Hannu Pelkonen, jäsen
Jäsenasiakkaat – Omistajamme
Osuuskuntana kainuulainen KPO-konserni tuottaa arvoa omistajajäsenilleen laadukkaiden ja edullisten palveluiden sekä jäsenetujen kautta.
Jäsenetujen tarjonnasta vastaa tytäryhtiö Kaisanet Oy. KPO:n osuuskunnan jäsenet saavat Kaisanetin asiakkaina kohdistettuja etuja nykyaikaisista tietoliikenteen ja tietotekniikan palveluista. Kaisanetin jäsenasiakkaat saavat tietoa palveluista ja eduista suoraan kotiin.
Katso ajantasaiset jäsenedut Kaisanetin verkkosivuilta.
Tunnuslukuja
KPO-konsernin keskeisimmät tunnusluvut vuodelta 2023
Vuosikertomukset
Voit ladata KPO:n tasekirjan sekä tilintarkastuskertomuksen alla olevista painikkeista.
Historia
Kainuun Puhelinosuuskunnan historia on esitelty vuonna 2018 tehdyssä 120-vuotisjuhlajulkaisussa.
Siirry lukemaan lehteä tästä tai klikkaa oheista kuvaa.
KAINUUN PUHELINOSUUSKUNNAN Arvot
VISIO
KPO-konsernin visiona on olla jäsenten ja asiakkaiden arvostama pitkäjänteisesti kehittyvä ICT-konserni.
MISSIO
KPO-konsernin perustehtävä on tuottaa jäsenilleen ICT-palveluja ja etuja.
ARVOT
Jäsenasiakaslähtöisyys
Kaikki me KPO:lla olemme asiakastyössä.
Vastuullisuus
Hyvin ja loppuun asti tehty työ oman asiakkaan hyväksi on parhainta vastuunkantoa KPO:n menestykseksi. Asiakkaiden palvelutarpeet ja jäsenomistajien tahto ohjaavat toimintamme suuntaa ja sisältöä.
Kehittyminen
Toimialansa parhaiden kumppanien kanssa kehitämme viisaasti omia osaamisalueitamme, palvelujamme ja toimintaamme – ja menestymme.